Men alla har väl Facebook!?

Hemma med isis och carro o nördar one tree hill :)
Jag och Carro har ju kommit på den här brillianta idén att strejka facebook i 3 veckor efter vi hade en samhälls lektion där vi prata i några minuter om ungdommars facebookanvändande, ingen bra idé direkt..... eftersom jag inte kommer kunna ha fb får väl bloggen bli intresset igen. Det är väl sjukt egentligen att man är så beroende av facebook, vad är EGENTLIGEN det roliga?
När man går igenom nyaste händelserna så förekommer oftast:
-En som har gjort något riktigt stort (värt en like)
-En som har haft den värsta dagen någonsin
-En som har tråkigt, riktigt tråkigt
-En delad bild som har sina klockrena poäng
-En som har gjort slut med sin flickvän/pojkvän och skriver några smarta rader
-Den klassiska låttexten + egobilden som ska få mest likes!
-Eller när det är en stor JÄTTEVIKTIG match på tvn
-Det dagliga ordspråket som bara är såhääääär djupt ungefär
(+att det alltid är någon som man måste säga grattis till!)
men, MEN så finns det ju folk som oftast skriver roliga, intressanta och rätt påhittiga saker som gör att man ändå kollar vidare.
Jag kan ju säga att jag har nog skrivit de flesta saker, inte alla men många, de har nog de flesta aktiva facebookanvändare någon gång gjort. När man skriver det såhär förstår man ej det roliga men ändå blir man beroende av det. Det man kanske ska ta mer seriöst är att 5-6 åringar sitter vid facebook. Alltså jag visste väl inte ens va en dator va när jag va 6 år... okej de kanske jag gjorde men då typ målade man bilder på paint ungefär. Dissar verkligen inte facebook men man kanske inte ska sitta vid facebook ist för att.. ja göra vad som helst i den åldern. Sen i högre åldrar ska man kanske tänka efter hur mycket man e inne på facebook :)
Min o Carros grej får vi se hur det går med, får la smygkolla lite när inte carro ser :)
Ciao
2012-03-17 @ 19:34:33 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0